Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023

Η εποχή της οργής

 Ο καιρός των δολοφόνων θα έρθει, προφήτευε ο Ρεμπώ. Ο φονιάς, ο δολοφόνος είναι το ομολογημένο ή ανομολόγητο ιδανικό για πολλούς από μας. Έχουν λεχθεί τόσα και έχει τόσο δικαιολογηθεί η βία, ώστε να τη τώρα πανίσχυρη, ανίκητη.

 Έχει κατακριθεί πολλές φορές η καταπιεστική βία, η βία της εξουσίας, πιθανώς αποκρουστική, είναι όμως η πιο γλυκιά.

 

Δεν μπορώ πλέον να διαβάσω εφημερίδες, δεν μπορώ πλέον να ακούσω ειδήσεις, όλα αυτά με γεμίζουν φρίκη. Αλλά είμαστε είδωλα: μένω έκπληκτος όταν αντιλαμβάνομαι πόσο πολύ με τραβούν οι ταινίες βίας.

 

Σίγουρα υπάρχει μέσα μου, όπως και μέσα στον καθένα μας, ο φόβος και η αγάπη του τρόμου. Ίσως μέσα μου υπερισχύει η απέχθεια για τη βία, η απέχθεια για το έγκλημα.

 

Γιατί αλληλοσκοτώνονται οι άνθρωποι;

 

Ο άνθρωπος που σκοτώνει τον άλλο είναι σαν να σκοτώνει τον ίδιο τον εαυτό του. Ο θρίαμβος της βίας είναι θρίαμβος της αυτοκαταστροφής.

 

 Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να υποφέρει πλέον να υποφέρει τον εαυτό της.

 

Ιονέσκο, Η ελεγεία ενός παράλογου κόσμου

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και τα προηγμένα συστήματα Αl ανεξαρτητοποιούνται από την ανθρώπινη συμβολή και παρέμβαση

  Αν επιχειρήσει κανείς να συνοψίσει τις πιο πρόσφατες και σοβαρές εκτιμήσεις για την πορεία της Τεχνητής Νοημοσύνης το 2026, θα δι...