Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017

Σύνθεση


Σύνθεση (τεχνικές)

Ανάδρομη, αντίθετη κίνηση.

Προστιθέμενες αξίες, νότες, χρωματικές, διατονικές, ταυτόχρονα με τις επερείσεις τους ή μόνο οι επερείσεις τους, αυξήσεις σμικρύνσεις, κανονικές και μη κανονικές.

Non redrogradable rhythms

Ρυθμοί βασισμένοι πάνω στα μαθηματικά (σειρά Fibonacci 1,3,5,8,13,21- πρώτοι αριθμοί κλπ).

Τυχαίο, Χρυσή τομή.

Επεξεργασία ρυθμών.




Πεντάλ ρυθμικά, μελωδικά, διπλά πεντάλ, ostinato και ταυτόχρονα ostinato.

Υπερθέσεις άνισων ρυθμών (οι οποίοι μπορεί να διαφοροποιούνται) και κανόνες με όλες τις τεχνικές.

Minimal.

Isorhythm και Isomelody.

Heterophony.

Fractals.

12φθογγη σειρά με τις παραλλαγές, τρόποι, σκάλες, pitch class και συμπληρωματικότητα.

Collage με τμήματα άλλων έργων, ρυθμών (cha-cha Ligeti Grand Macabre).

Τεχνικές ενορχήστρωσης, Klangfarbenmelodie, glissanti, trills, harmonics, κορώνες κλπ.

Ηχοχρωματική μετατροπία (timbral modulation)

Φαινόμενο Doppler (spatial modulation D. Cope), πέρασμα από το ένα όργανο στο άλλο, μοιρασμένα σε διάφορα σημεία μέσα στο χώρο.

Ηχητικές μάζες που εναλλάσσονται ηχοχρωματικά (Klangflaechen Komposition).

Μίξη παλαιών και νέων τεχνικών (κανόνας, αντίστιξη, πασακάλια, κοντίνουο, ρετσιτατίβο, με πολυτονικότητα και μινιμαλιστικό phasing (ρυθμική μετατόπιση ενός ρυθμού ή στοιχείων του).

Μεταβολές ρυθμικών μοντέλων.

Στατικότητα στο χρόνο (spatialization of time).

Χρωματικές μικροκλίμακες (Ligeti), επέκταση και αποδόμηση του υλικού.

Εναλλαγή κλασμάτων του μέτρου (οριζόντια και κάθετα)

Μεταβολή της δυναμικής (από f σε fff κ.ά.)

Σταδιακή μεταβολή του κάθετου μοντέλου που ξεκινά από μια ταυτοφωνία και εξελίσσεται σε μεταβαλλόμενες ταυτοφωνίες σταδιακά.

Χρήση διτονικότητας, πολυτονικότητας (δύο μελωδικές γραμμές με διαφορά ημιτονίου κάθετα), χρωματικότητα, λογικές του σειραϊσμού, τρίτονο, ποικίλματα, μεγάλα διαστήματα, διαστηματικά μοντέλα (2,2,1,2,2) που μεταβάλλονται σε έκταση με τη χρήση του χρωματικού στοιχείου, τρίλλια. Ξεδίπλωμα μιας φωνής με σταθερή ανιούσα κίνηση (1,1,1), ενώ η άλλη προχωρά με κατιούσα κίνηση τόνων (2,2,2).
 Αρπισμοί μειζόνων ή άλλων τύπων συγχορδιών, διαφορετικών τονικοτήτων και διαφορετικών ταχυτήτων σε κάθε γραμμή (τυχαιότητα που γενικεύεται σε χρωματικά clustersLigeti).

Κάθετα:
Διφωνίες, τρίφωνες συγχορδίες, clusters, συνηχήσεις με συμμετρικά χαρακτηριστικά (4ες - 5ες), εξάφωνες (δύο τρίφωνες), διτονικότητα, συγχορδίες με επάλληλες 2ες και 3ες .

•Οριζόντια Ενορχήστρωση (Webern 5 κομμάτια για ορχήστρα)

•Πολυστυλιστική ανάλυση

•Αφηγηματική φόρμα (τα κάθετα αντιστικτικά μέρη και ο μελωδικός ρυθμός κάθε μέρους
 γράφονται οριζόντια).